.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

از مشکلاتی که ممکن است برای بسیاری از کاربران تلفن همراه پیش آید مشکل دانلود نکردن فایل ها از فضای مجازی است. این مشکل هیچ ارتباطی به نوع سیستم عامل گوشی شما ندارد و ممکن است در انواع گوشی اندروید و ios اتفاق بیفتد. اما چرا فایلی که تا چندی پیش به راحتی دانلود می شد اکنون دچار مشکل دانلود شده است؟ این مشکل ممکن است به دلیل متفاوتی رخ دهد. در این مقاله قصد داریم این مشکل دانلود نکردن گوشی را ریشه یابی کنیم. مشکل دانلود نشدن فایل ها با گوشی موبایل در اغلب موارد یک مشکل نرم افزاری می باشد و اینکه این مشکل به ایراد در سخت افزار گوشی مربوط باشد بعید است.

اگر در طول استفاده از گوشی خود به مشکلاتی گوناگون مانند دانلود نکردن گوشی برخورده اید می توانید به مراکز مجاز تعمیر موبایل مراجعه کنید. یکی از این مراکز نمایندگی مجاز اچ تی سی می باشد. این نمایندگی با داشتن پیشرفته ترین ابزار های تعمیر قادر به عیب یابی گوشی شما در کمترین زمان است.

مشکل دانلود نکردن گوشی
بررسی مهم ترین دلایل دانلود نکردن گوشی
از مواردی که باید هنگام بروز این مشکل بررسی شود حافظه کش است. پر شدن کش google play میتواند باعث دانلود نشدن برنامه ها شود. اما اگر عملیات دانلود در سایر سایت ها و منابع نیز دچار مشکل بود حافظه دستگاه را بررسی کنید. پر بودن حافظه گوشی مانع از دانلود صحیح فایل ها به درستی می شوند.

از دیگر علل دانلود نکردن گوشی ، مشکلات مربوط به اینترنت است. در این موارد بررسی اتصال اینترنت و سرعت دانلود به رفع مشکل شما کمک خواهد کرد.برای آشنایی با راهکارهای های دانلود نکردن موبایل، به ادامه مطلب توجه کنید.

راه کار های رفع مشکل دانلود نکردن گوشی
خوشبختانه راهکارهای زیادی برای رفع مشکل دانلود نکردن گوشی وجود دارد. اعمال هر یک از این راه کارها می تواند به رفع مشکل شما منجر شود:

فضای خالی حافظه گوشی را بررسی کنید
از ترفندهای کاربردی برای رفع مشکل دانلود نکردن گوشی ، پر بودن فضای حافظه موبایل است بنابراین وجود فضای کافی برای ذخیره کردن برنامه ها وجود ندارد. اگر گوشی شما از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می کند و فضای کافی در این کارت وجود دارد، از طریق بخش تنظیمات محل ذخیره فایل های دانلود شده را به کارت حافظه تغییر دهید. برای این کار، وارد بخش تنظیمات شوید. در قسمت Application Manager، برنامه مورد نظرتان را انتخاب نمایید. اکنون در بخش Storage ،CHANGE را باز کنید. برای تغییر محل ذخیره سازی این گزینه باید روی حالت SD card قرار گیرد. در صورتی که گوشی شما امکان پشتیبانی از کارت حافظه را ندارد، برنامه ها و فایل های اضافی را پاک کنید.

مدیریت دانلود گوشی را فعال کنید
مدیریت دانلود با دانلود منیجر از قابلیت های جالب در گوشی های اندرویدی است. با استفاده از این قابلیت قادر به مدیریت فرایند دانلود خواهید بود. اگر بخش مدیریت دانلود به هر دلیلی غیر فعال شود در فرآیند دانلود گوشی به مشکل بر خواهید خورد. برای برطرف کردن این مشکل وارد بخش تنظیمات شوید. سپس گزینه Apps را انتخاب کنید. از طریق سه نقطه بالای صفحه Show system apps را انتخاب کنید. سپس Download Manager را باز کنید. اکنون با انتخاب گزینه Enable دانلود منیجر را فعال کنید. اکنون قادر خواهید بود هرگونه فایل یا برنامه ای را در گوشی اندرویدی خود دانلود نمایید.

حافظه کش را خالی کنید
از مهم ترین دلایل دانلود نکردن گوشی ، پر بودن حافظه کش است. با خالی کردن حافظه کش دانلود منیجر ، می توانید مشکل مذکور را تا حد زیادی برطرف کنید. برای این کار به تنظیمات گوشی خود وارد شوید. گزینه Apps را انتخاب کنید. در بخش بالایی صفحه یک آیکون سه نقطه وجود دارد. گزینه Show system apps را در این آیکون انتخاب انتخاب کنید. سپس گزینه Download Manager را زده و وارد بخش Storage شوید. اکنون با انتخاب گزینه های Clear Cache و Clear Data داده های ذخیره شده درگوشی را پاک کنید. سپس گوشی را ریستارت نمایید. اکنون قادر به دانلود فایل های مورد نظرتان خواهید بود.

گوشی خود را ریست کنید.
شاید بتوان بهترین راه رفع مشکل دانلود نکردن گوشی را ریست تنظیمات گوشی نام برد. گاهی دلیل این مشکل ناهماهنگی های موجود بین بخش های مختلف دستگاه و یا عدم پردازش درست برنامه ها است. شما می توانید با ریستارت کردن، پردازش ها از سر بگیرید و به حالت عادی باز گردید. در این صورت اگر مشکل برطرف نشد، برای دریافت راهنمایی بیشتر از تکنسین های نمایندگی تعمیر موبایل اچ تی سی کمک بگیرید.

 

منبع: چند روش ساده برای رفع مشکل دانلود نکردن گوشی



:: برچسب‌ها: تعمیر موبایل اچ تی سی , دلایل دانلود نکردن گوشی , نمایندگی تعمیرات موبایل HTC , رفع مشکل دانلود نکردن گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : markaztamiratiran
ت :
.

شرکت اچ تی سی تا همین چند سال پیش از بازیگران اصلی دنیای موبایل بود. اما در سال های اخیر از این میدان عقب ماند. این شرکت تایوانی برای جبران این عقب ماندگی با ارائه گوشی اچ تی سی وان تصمیم به رقابت با شرکت های دیگر همچون سامسونگ و اپل گرفت. اچ تی سی وان با یک دوربین با دوربین ۴ مگاپیکسلی وارد این رقابت شد.
اچ تی سی وان دارای ویژگی های منحصر به فردی بود اما آنچه در این بین بیشتر خودنمایی کرد، دوربین ۴ مگاپیکسلی این گوشی بود. اچ تی سی بر قابلیتی کار کرد که رقبای او از آن غافل بودند یعنی عکاسی در شب. این کمپانی با ایده «اولترا پیکسل» سعی داشت انقلابی در صنعت عکاسی با موبایل ایجاد کند. HTC معتقد بود راه ثبت عکس‌های باکیفیت از پیکسل‌های بزرگ می‌گذرد. این شرکت عقیده‌ای به رزولوشن بیشتر نداشت.

ابعاد پیکسل‌های ۲ میکرونی سنسور HTC وان در مقایسه با سنسور‌های ۱.۴ میکرونی آیفون ۵ و ۱.۱۴ میکرونی گلکسی S4 بسیار بسیار بیشتر بود. این میزان در هر پیکسل این سنسور حتی از غول عکاسی آن زمان یعنی گوشی هایی مانند نوکیا N8 با ۱.۷۵ میکرون نیز بیشتر بود. این کار یعنی جا دادن پیکسل‌های بزرگتر در ابعاد سنسوری قابل تعبیه در گوشی هوشمند، به کاهش رزولوشن منجر شد. در نتیجه این تفاوت به خوبی در عکسی‌های روز نمایان بود.

 

گوشی اچ تی سی وان
زویی ، قابلیت منحصر به فرد گوشی اچ تی سی وان
گشودگی دیافراگم f2 باعث رسیدن نور بیشتری به سنسور ۱/۳ اینچی گوشی اچ تی سی وان شد. برای این کار از یک سنسور ISP یا پردازشگر سیگنال تصویر استفاده شد. این سنسور فشار را از روی اسنپدراگون ۶۰۰ بر می‌داشت و با کاهش بار پردازشی، این چیپ قابلیتی به نام «زویی» را به کاربران ارائه داد. زویی یک حالتی در دوربین اچ تی سی وان بود که همزمان با فشردن شاتر، ۲ عکس به همراه ۳ ثانیه فیلم ثبت می‌کرد. سپس با استفاده از تصاویر و ویدیو‌های به دست آمده ویدیو‌های ۳۰ ثانیه‌ای و اسلایدشو به کاربران ارائه می شد. این برنامه با استفاده از استفاده از ۲۰ تصویر گرفته شده بهترین تصویر ممکن را استخراج می کرد. اگر هیچ عکسی مناسبی هم پیدا نمی‌شد، زویی به صورت خودکار بهترین عکس‌ها را با هم ترکیب می‌کرد و عکس مناسب را در اختیار کاربران قرار می‌داد.

نمایشگر ۴.۷ اینچی با پنل LCD و رزولوشن 1080P، کنتراست بالا به همراه دقت رنگ مناسب، دو اسپیکر استریو که در بالا و پایین نمایشگر، آمپلی فایر های جداگانه در هر اسپیکر از دیگر ویژگی های این گوشی بود. رئیس بخش موبایل HTC در آمریکای شمالی تعداد تقاضا برای این گوشی را به قدری زیاد دانسته است که آن را پرفروش‌ترین گوشی اچ تی سی وان نامید. با توجه به فروش ۵ میلیونی اچ تی سی وان در ۳ ماهه اول این کمپانی تایوانی به موفقیت آن امیدوار بود اما تصمیمات بلندپروازانه پرچمدار این کمپانی انتظارات را برآورده نکرد. به نظر می‌رسید HTC وان به اندازه کاربردش، تبلیغ نشد و همین یکی از دلایلی بود که کمپانی اچ تی سی را در سراشیبی فروپاشی قرار داد.

شما می توانید دیگر مقالات جذاب را در وب سایت نمایندگی اچ تی سی دنبال کنید. 

منبع: اچ تی سی وان؛ آخرین تلاش کمپانی تایوانی برای ماندن در کورس رقابت



:: برچسب‌ها: نمایندگی اچ تی سی , اچ تی سی وان , نمایندگی تعمیر اچ تی سی , نمایندگی HTC ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : markaztamiratiran
ت :
.


آیا بعد از تعویض نمایشگر آیفون خود با پیغام پیغام Important Display Message در این دستگاه مواجه شده اید؟ در این صورت پیشنهاد می دهیم ادامه مطلب را دنبال کنید. امروز راجع به دلایل پیغام Important Display Message آیفون و نحوه برطرف کردن این مشکل صحبت می کنیم. کاربران و بعضا تعمیرکاران موبایل اپل بعضا با این پیغام در آیفون های 11، 11 پرو و 11 پرومکس مواجه شده و به دنبال دلایل آن هستند. در ادامه تمامی نکات مربوط به این ارور و دلایل نمایش آن را مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین روشهای رفع پیغام Important Display Message آیفون را نیز به شما همراهان گرامی آموزش می دهیم. تیم آموزش تعمیر موبایل در مرکز سخت افزار ایران هم در خدمت شما هستند تا این مشکل را به بهترین شکل برطرف کنند.

رفع پیغام Important Display Message آیفون
دلایل نمایش پیغام Important Display Message آیفون
همانطور که گفتیم، برخی از کاربران و کارشناسان تعمیر گوشی اپل گاها گزارش می دهند که پیغام Important Display Message را در مدل های مختلف این محصول مشاهده می کنند. این پیام گاهی با متن Unable to verify this iPhone has a genuine Apple display. Learn more به نمایش در می آید. برخی از کاربران هم متوجه شده‌اند که با مراجعه به مسیر Settings > General > About پیغام مذکور روی صفحه گوشی آن ها نمایان می‌شود. البته این پیغام در حال حاضر فقط در iPhone 11، iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max مشاهده شده است. اما احتمال نمایش آن در آیفون های جدیدتر هم وجود دارد.

جالب است بدانید که علت اصلی نمایش این پیام، تعمیرات ال سی دی در مراکز غیر مجاز است. اپل در بیانیه رسمی در مورد تعمیرات آیفون های جدیدش اعلام کرده که باید حتما تعمیر آیفون های 11، 11 پرومکس و 11 پرو در نمایندگی های مجاز اپل و به دست تعمیرکاران تایید شده این مرکز انجام گیرد. در غیر این صورت، پیغام خطای Unable to verify this iPhone has a genuine Apple display. Learn more به نمایش در می آید. بنابراین اگر به تازگی موبایل apple خریداری کرده و با پیغام Important Display Message آیفون مواجه شده اید، قطعا ال سی دی آن قبلا در یک تعمیرگاه غیر معتبر تعویض شده است.

نحوه رفع پیغام Important Display Message آیفون
اگر بنا به هر دلیل با پیغام خطای صفحه نمایش آیفون مواجه شدید، در اسرع وقت به یک تعمیرگاه معتبر محصولات اپل مراجعه کنید. بر اساس بیانیه رسمی اپل، تعمیرات گوشی های این برند به خصوص iPhone 11، iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max باید در مراکز معتبر و مجاز انجام شود. تعمیرکاران باید مهارت و تجربه کافی در حوزه تعمیرات آیفون داشته باشند و از ابزار و تجهیزات جدیدی استفاده کنند.

از طرفی در صورت نیاز به تعویض ال سی دی گوشی اپل، باید حتما از قطعه اورجینال به جای نمایشگر آسیب دیده استفاده شود. نمایندگی مجاز تعمیرات موبایل در مرکز سخت افزار ایران، تمام ویژگی های مذکور را دارد. از این رو می توانید اطمینان داشته باشید که با مراجعه به این مرکز، ضمن رفع پیغام Important Display Message آیفون ، دیگر با چنین پیامی مواجه نمی شوید.

 

منبع: رفع پیغام Important Display Message آیفون



:: برچسب‌ها: آموزش تعمیر موبایل , آموزش تعمیرات موبایل , رفع پیغام Important Display Message آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : markaztamiratiran
ت :
.


همه ما زمانی که تصمیم می‌گیریم یک موبایل بخریم اول از همه به جیبمان نگاه می‌کنیم و یک بودجه مشخصی را برای خرید موبایل تعیین می‌کنیم؛ درواقع درست‌ترین کار هم، همین است چراکه خیلی از کاربران بدون اینکه به جیبشان نگاهی بیاندازند، راهی مغازه‌ موبایل فروشی می‌شوند و تا به خودشان بیایند، می‌بینند که پول زیادی را برای خرید گوشی گران قیمتی که امکاناتش خیلی بیشتر از آن چیزی است که به آن نیاز داشته‌اند، خرج کرده‌اند؛ البته در این مسئله زبان چرب و نرم برخی از فروشنده‌ها و بسته شدن چشمان کاربر با برق گوشی‌های زیبا و غول پیکر بی‌تاثیر نیست.

بنابراین بهتر است به عنوان اولین و مهم‌ترین گام برای خرید موبایل، بودجه مشخصی را برای خرید موبایل در نظر بگیرید در این زمینه به شما پیشنهاد می‌کنیم که مطلب “راهنمای خرید گوشی” را مطالعه کنید. اگر بودجه‌ای که برای خرید موبایل کنار گذاشته‌اید، کمتر از 3 میلیون تومان است و به دنبال بهترین گوشی تا 3 میلیون می‌گردید، ادامه این مطلب از مقالات تعمیر موبایل را از دست ندهید چراکه قرار است بهترین گوشی‌های بازار تا 3 میلیون تومان را به شما معرفی کنیم.

 

معرفی بهترین گوشی تا 3 میلیون

بهترین گوشی تا 3 میلیون
معرفی بهترین گوشی تا 3 میلیون
موبایل سامسونگ Galaxy A10s
مشخصات کلیدی
تعداد سیم کارت: 2
تراشه پردازنده: Helio P22
رم: 2 گیگابایت
حافظه داخلی: 32 گیگابایت
سایز صفحه نمایش: 6.2 اینچ
دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
حجم باتری: 4000 میلی آمپر
بررسی تخصصی
اولین گوشی در لیست بهترین گوشی تا 3 میلیون، گوشی سامسونگ Galaxy A10s است که سری تولیدات مقرون به صرفه سامسونگ به حساب می‌آید. ویژگی‌های منحصربه‌فرد این گوشی سامسونگ که موجب شده است یکی از بهترین گوشی‌های زیر 3 میلیون تومان باشد، برخوردار بودن از باتری قوی، حسگر اثر انگشت و همچنین دو دوربین به‌روز است.

Galaxy A10s با صفحه نمایش IPS و پنل LCD روانه بازار شده است تا قیمت کمتری داشته باشد. قاب پشتی این گوشی از پلاستیک و قاب جلویی آن از شیشه پوشیده شده است. صفحه نمایش این محصول سامسونگ 6.5 اینچ با رزولوشن +HD است که 16 میلیون رنگ را به نمایش می‌گذارد. Galaxy A10s با برخوردار بودن از تراشه Helio P22 و همچنین 2 گیگابایت رم، توان باز کردن چندین برنامه به صورت هم زمان را دارد البته نمی‌توان از این گوشی انتظار اجرای بازی‌های سنگین را داشت.

موبایل سامسونگ Galaxy A20s
مشخصات کلیدی
تعداد سیم کارت: 2
تراشه پردازنده: اسنپدراگون 450
رم: 3 گیگابایت
حافظه داخلی: 32 گیگابایت
سایز صفحه نمایش: 6.5 اینچ
دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
حجم باتری: 4000 میلی آمپر
بررسی تخصصی
یکی دیگر از گوشی‌های سری A سامسونگ که بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان به حساب می‌آید، گوشی سامسونگ Galaxy A20s است که از صفحه نمایش IPS و ظاهر زیبایی برخوردار می‌باشد. صفحه نمایشی که در این گوشی به کار رفته است 6.5 اینچ می‌باشد که در هر اینچ 264 پیکسل را نمایش می‌دهد. تراشه‌ای که در گوشی Galaxy A20s به کار رفته است، اسنپدراگون 450 کوالکام است؛ علاوه‌بر این گوشی سامسونگ گلکسی A20s از 3 گیگابایت رم برخوردار است از این‌رو توانایی باز کردن چندین برنامه به صورت هم زمان را دارد.

ظرفیت داخلی این گوشی برابر با 32 گیگابایت است که با استفاده از یک کارت حافظه جانبی می‌توان حافظه داخلی این دستگاه را به یک ترابایت نیز رساند. درضمن دوربین اصلی Galaxy A20s دارای سنسور 13 مگاپیکسلی است که از یک فلش LED نیز برخوردار می‌باشد. دوربین سلفی این گوشی سامسونگ نیز 8 مگاپیکسل است.

موبایل هواوی Y6 Prime
مشخصات کلیدی
تعداد سیم کارت: 2
تراشه پردازنده: Helio A22
رم: 2 گیگابایت
حافظه داخلی: 32 گیگابایت
سایز صفحه نمایش: 6.9 اینچ
دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
حجم باتری: 3020 میلی آمپر
بررسی تخصصی
هواوی Y6 Prime، جدیدترین گوشی هواوی است که در ماه مارس 2019 معرفی شده و به عنوان بهترین گوشی تا 3 میلیون شناخته شده است. این گوشی هواوی در رنگ‌های مشکی، آبی فیروزه‌ای و قهوه‌ای تولید و روانه بازار شده است که رنگ قهوه‌ای و مشکی این گوشی از چرم مصنوعی پوشیده شده‌اند که جلوه خاصی به این گوشی داده‌اند. مهم‌ترین ویژگی این محصول هواوی برخوردار بودن آن از جک 3.5 میلی متری هدفون است از این‌رو بدون نیاز به مبدل می‌توان این گوشی را به انواع هدفون و هندزفری غیر بلوتوثی متصل کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که این گوشی را به یک گوشی ایده‌ال تبدیل کرده است، برخوردار بودن از یک پنل 6.09 اینچی است. جالب است بدانید که هواوی Y6 Prime دارای یک میکروفن اختصاصی است که نویز صدا را به صورت چشم‌گیری کاهش می‌دهد بنابراین کیفیت صدا در این گوشی فوق‌العاده است. دوربین اصلی این گوشی هواوی برابر با 13 مگاپیکسل است و دوربین سلفی آن نیز برابر با 8 مگاپیکسل می‌باشد که عملکرد آن در نور کافی رضایت‌بخش می‌باشد. اگر دوست دارید بیشتر با بهترین گوشی‌های ارزان قیمت بازار آشنا شوید به شما پیشنها می‌کنیم که مطلب “بهترین گوشی‌های ارزان قیمت 2018” را مطالعه کنید.

موبایل هواوی Y9s
مشخصات کلیدی
تعداد سیم کارت: 2
تراشه پردازنده: Hisilicon Kirin 710F
رم: 6 گیگابایت
حافظه داخلی: 128 گیگابایت
سایز صفحه نمایش: 6.59 اینچ
دوربین اصلی: 48 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل
حجم باتری: 4000 میلی آمپر
بررسی تخصصی
گوشی هواوی Y9s با وجود اینکه در رده گوشی‌های بزرگ و مدرن قرار دارد از قیمت چندان بالایی برخوردار نمی‌باشد. نمایشگری که در این محصول مورد استفاده قرار گرفته است دارای رزولوشن بالایی می‌باشد به گونه‌ای که در اندازه 6.59 اینچی‌اش، حدود 391 پیکسل در هر اینچ جای داده است.

گوشی هواوی Y9s به عنوان بهترین گوشی تا 3 میلیون دارای نمایشگری تمام صفحه همراه با لبه‌هایی براق است که با رنگ‌هایی خیره‌کننده از جلوه لوکسی برخوردار می‌باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های این گوشی، برخوردار بودن از حسگر اثر انگشت است که با داشتن جدیدترین فناوری شناسایی اثر انگشت، تنها با لمس انگشت کاربر، قفل گوشی را باز می‌کند. قاب پشتی این گوشی میزبان سه دوربین است که یکی از آن‌ها دارای سنسور 48 مگاپیکسل و دو دوربین دیگر دارای سنسورهای 8 و 2 مگاپیکسل هستند. دوربین سلفی هواوی Y9s نیز دارای سنسور 16 مگاپیکسلی است.

منبع: پیشنهاد بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان



:: برچسب‌ها: بهترین گوشی تا 3 میلیون , پیشنهاد بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان , تعمیر موبایل نوکیا , نمایندگی موبایل نوکیا ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : markaztamiratiran
ت :
.

چرا پرینتر ریکو نصب نمی شود؟
یکی از مشکلاتی که برخی کاربران پرینتر با آن مواجه می شوند، نصب نشدن دستگاه در رایانه است. این مساله هم در مک ایجاد می شود و هم کاربران ویندوز بعضا از بروز آن شکایت می کنند. در این وضعیت دستگاه سالم است اما توسط سیستم رایانه یا لپ تاپ شناسایی نمی شود. حتی ممکن است فرایند شناسایی هم به درستی انجام شود اما درایورها نصب نشوند.

در نتیجه عملا نمی توان با پرینتر کار کرد و محتوای مورد نظر را به چاپ رساند. در این مقاله، دلایل نصب نشدن پرینتر ریکو را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در حالت کلی، ممکن است ایراد از برنامه ها یا نرم افزار رایانه باشد و یا خود پرینتر ایرادی داشته باشد. خوشبختانه همه این مشکلات قابل حل هستند و ما روش های برطرف کردن آنها را در ادامه مطلب ذکر می کنیم. برای آشنایی با دلایل و روش های رفع مشکل نصب نشدن پرینتر Ricoh به ادامه مطلب توجه کنید.

چرا پرینتر ریکو نصب نمی شود؟

نصب نشدن پرینتر ریکو
بررسی دلایل نصب نشدن پرینتر ریکو
عوامل متعددی منجر به شناسایی نشدن پرینتر ریکو یا هر برند دیگری در کامپیوتر می شوند. یکی از مهم ترین علل بروز این اتفاق که بعضا کاربران متوجه آن نیستند، نصب نبودن درایور پرینتر است. یعنی اصلا درایوری در سیستم شما نصب نیست که چاپگر را شناسایی کند. گاهی پس از ارتقا ویندوز یا آپدیت مک، متوجه می شوید که پرینتر شما در سیستم نصب نمی شود.

دلیل این مساله آن است که نسخه جدید سیستم عامل شما درایور چاپگرتان را پشتیبانی نمی کند. به ندرت پیش می آید که نصب نشدن پرینتر ریکو ناشی از مشکلات و ایرادهای سخت افزاری باشد. در این صورت، بهتر است برای عیب یابی و تعمیر پرینتر ریکو خود از تعمیرکاران مجرب نمایندگی ریکو کمک بگیرید.

چگونه مشکل نصب نشدن پرینتر Ricoh را برطرف کنیم؟
اگر دیدید چاپگر ریکو شما در رایانه نصب نمی شود، می توانید با چند اقدام ساده این مشکل را برطرف کنید. یکی از بهترین روش ها برای رفع مشکل نصب نشدن چاپگر ریکو، چک کردن و تعویض کابل USB است. اگر این بخش به درستی نصب نشده و یا ایرادی داشته باشد، ممکن است باعث شناسایی یا نصب نشدن پرینتر ریکو شود. همچنین بد نیست اگر درایور پرینترتان را مجددا نصب کنید.

با این کار، مشکلات یا ناهماهنگی های ارتباطی درایور با سیستم برطرف شده و مشکل نصب نشدن چاپگر حل خواهد شد. بررسی پشتیبانی یا عدم پشتیبانی پرینتر در سیستم عامل مورد نظر هم کار دیگری است که می توانید انجام دهید. البته دو سیستم عامل ویندوز و مک از بیشتر چاپگرهای ریکو پشتیبانی می کنند و احتمال بروز چنین مساله ای بسیار کم است.

آموزش نصب چاپگر ریکو در ویندوز 10
گاهی علت نصب نشدن پرینتر Ricoh این است که مراحل نصب به درستی طی نشده و یا با سیستم عامل مغایرت دارند. در این صورت کافی است چاپگر مورد نظرتان را به ترتیب زیر در سیستم نصب کنید:

1- با استفاده از پورت USB ، پرینتر ریکو را به لپ تاپ یا رایانه وصل کنید.

2- بعد مسیر Start > setting > devices > printers & Scanner > add a printer or scanner را دنبال کنید.

3- پس از شناسایی شدن پرینتر توسط ویندوز، روی اسم دستگاه کلیک کنید و مراحل نصب را دنبال کنید.

4- در صورت عدم شناسایی و نصب پرینتر ریکو، گزینه The printer that I want isn’t listed را انتخاب کرده و در پنجره باز شده، گزینه‘add a local printer or network printer with manual settings را برگزینید. سپس دکمه next را بزنید.

5- در صفحه بعدی، تغییری ایجاد نکنید و next را بزنید.

6- دوباره مدل پرینتر را در صفحه جدید وارد کنید. روی Have Disk کلیک کرده و مسیر اطلاعات درایور را مشخص کنید تا نصب شود.

7- در قسمت printer name ، یک نام برای چاپگر خود انتخاب کنید و مجددا next را بزنید.

8- پنجره جدیدی باز می شود که از شما می خواهد در صورت تمایل به اشتراک گذاری پرینتر بین کاربران، گزینه Share this printer so that others on your network can find and use it را انتخاب کنید.

9- در نهایت، روی گزینه print a test page کرده و پرینتر را تست کنید.

مراحل نصب پرینتر Ricoh در ویندوز 7
1- پرینتر را به سیستم مورد نظرتان وصل کنید.

2- سی دی را داخل دستگاه گذاشته و منتظر شوید تا سیستم آن را شناسایی کند. در صورت نصب نشدن پرینتر و عدم اجرای autorun به ترتیب زیر عمل کنید.

3- مسیر Start > Devices and Printers > add a printer را طی کنید.

4- برای نصب کردن یک پرینتر(غیر شبکه) گزینه Add a local printer و برای نصب پرینتر تحت شبکه، یا نصب از طریق وای فای، بلوتوث و …، گزینه Add a network,wireless or blutooth printer را انتخاب کنید.

5- برای تکمیل فرایند نصب پرینتر ریکو در ویندوز 7، تنظیمات پیش فرض را تغییر نداده و Next را بزنید.

6- در صفحه بعدی مجددا نام برند ( تولید کننده) و مدل پرینتر را انتخاب کنید.

7- بعد از انتخاب اسم برای پرینتر مورد نظرتان، مجددا next را بزنید.

 

منبع: چرا پرینتر ریکو نصب نمی شود؟



:: برچسب‌ها: نمایندگی ریکو , دلایل نصب نشدن پرینتر ریکو , چرا پرینتر ریکو نصب نمی شود , نمایندگی تعمیر ریکو ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : markaztamiratiran
ت :
.

علت چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی چیست؟
یکی از رایج ترین مشکلاتی که کاربران با آن رو به رو می شوند، مشکل چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی می باشد. دستگاه های کپی صرف نظر از نوع برندشان از قطعات نسبتا همسانی تشکیل شده اند و کارکرد مشابهی را عرضه می دارند. می توان گفت در تمامی دستگاه های کپی احتمال پیدایش ایراد چروک شدن کاغذ وجود دارد.

ادامه پیدا کردن مشکل چروکی صفحات کاغذ در دستگاه کپی نشان دهنده ی وجود اختلالاتی در یکی از بخش های دستگاه و یا در نوع کاغذ مصرفی است. زمانی این مشکل حادتر می شود که در کلیه ی سری های چاپ، شاهد جمع شدن شدن کاغذ در دستگاه کپی باشیم. این موضوع نمی تواند بی دلیل رخ دهد. عوامل زیادی در ایجاد صفحات خروجی چروک خورده از دستگاه کپی تاثیرگذار است. در ادامه به بررسی علل ایجاد این مشکل و راهکارهای رفع آن می پردازیم.

چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی
علل ایجاد مشکل چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی
هیچ عامل واحدی برای پیدایش صفحات خروجی چروک خورده از دستگاه کپی وجود ندارد، اما مسلما استهلاک و فرسودگی قطعات داخلی همچون غلطک ها، سینی های کاغذ و مجموعه ی فیوزینگ دستگاه می تواند مسبب هر مشکلی از جمله چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی شوند. در این راستا سایز کاغذ وارد شده به کپی هم امر مهمی است.

دقت کنید که همواره از کاغذهای استاندارد استفاده کنید. البته علاوه بر ابعاد کاغذ، ضخامت آن نیز حائز اهمیت است که باید کاملا با نوع دستگاه کپی مورد استفاده هماهنگ باشد. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر مشکل چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی می توان به رطوبت و دمای محیط اشاره کرد. رطوبت بالا موجب انعطاف بیش از حد کاغذ شده و آن را چروک خواهد کرد.

رفع مشکل چروکی صفحات کاغذ در دستگاه کپی
گاهی می توان با چند راهکار ابتدایی معضل صفحات خروجی چروک خورده از دستگاه کپی را از بین برد. توجه داشته باشید که به هنگام بروز اختلال چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی، پس از آزمایش راهکارهای ساده ی این بخش، از وارد کردن مداوم کاغذ خودداری کرده و از هرگونه دستکاری سیستم بپرهیزید. زیرا با این کار ممکن است شدت خرابی دستگاه گسترش یابد. نمایندگی رسمی تعمیر کپی زیراکس مرکزی تخصصی است که با استفاده از دانش به روز کارشناسان خود قادر به رفع کلیه ی اختلالات دستگاه های کپی زیراکس می باشد.

در مرحله ی اول از قرار دادن درست برگه در دستگاه اطمینان حاصل کنید.
ابعاد و ضخامت کاغذ وارد شده به دستگاه کپی را متناسب با توان دستگاه انتخاب نمایید.
کیفیت برگه را بررسی کنید. بی کیفیت بودن کاغذ مورد استفاده از عواملی است که منجر به چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی می شود.
کاغذ های موجود در دستگاه را برگردانید (پشت و رو کنید).
کاغذ های موجود در دستگاه کپی را ۱۸۰ درجه بچرخانید تا شاهد کارکرد صحیح بخش ورودی کاغذ دستگاه باشید.

 

منبع: علت چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی چیست؟



:: برچسب‌ها: علل ایجاد مشکل چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی , علت چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی , تعمیر کپی زیراکس , تعمیرات کپی زیراکس در محل ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : markaztamiratiran
ت :
.

حافظه رم یکی از حیاتی ‌ترین و اساسی ‌ترین بخش های سخت‌افزاری هر سیستم رایانه ای می باشد. در نتیجه درک ماهیت و عملکرد آن بسیار سودمند و کاربردی است. ‌داشتن آگاهی از نحوه عملکرد رم می‌تواند به خوبی برای شما مشخص کند که سیستم شما چه کاری را می‌تواند به خوبی انجام دهد و از پس چه کاری بر‌نمی‌آید.

اغلب تصور می‌کنیم که رم بیشتر به معنی سرعت بیشتر در سیستم است و در نتیجه همه ما خواهان رم بیشتر در سیستم های رایانه ای هستیم؛ اما سوال اینجاست که فرق رم RAM لپ تاپ و رم کامپیوتر در چیست؟ آیا می توان رم لپ تاپ را بر روی مادربرد کامپیوتری جا زد؟ با همراه باشید تا در ادامه ی این مقاله از مقالات نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسر به بررسی اجمالی تفاوت رم لپ تاپ و رم کامپیوتر بپردازیم.

فرق رم RAM لپ تاپ و رم کامپیوتر چیست؟

فرق رم RAM لپ تاپ و رم کامپیوتر
رم RAM چیست؟
فرق رم لپ تاپ و رم کامپیوتر براساس ساختار فنی هر یک شکل می گیرد. به طور کلی حافظه ی رم در لپ تاپ و یا کامپیوتر دارای یک وظیفه ی واحد است، اما آنچه که در این بین متفاوت است، چگونگی انجام کار با ساختاری منحصر به فرد است. تمام داده های کامپیوتر در هارد ذخیره می شوند. پردازنده برای پردازش این اطلاعات باید به هارد دسترسی بیابد.

برای اینکه سرعت دسترسی به اطلاعات بالا برود، دیتاها باید ابتدا به رم منتقل شوند و سپس توسط پردازنده بردازش شوند. در این بین رم لپ تاپ نیز مانند رم کامپیوتر داخل اسلات قرار گرفته و توسط ضامنی داخل اسلات چفت می گردد. عموما رم لپ تاپ دم دست تر از رم های کامپیوتر در مادربرد تعبیه می شود. این رم ها مانند رم های کامپیوتر دارای ورژن های DDR ، DDR2 ، DDR3 می باشند با این تفاوت که برق مصرفی کمتری دارند.

آیا فرق رم RAM لپ تاپ و رم کامپیوتر در نحوه ی کار آن هاست؟
از آنجایی که تکنولوژی ساخت رم در هر سیستم دیجیتالی مشابه است، نمی توان فرق رم لپ تاپ و رم کامپیوتر را در نحوه ی کار آن ها دانست. تمامی رم ها براساس تکنولوژی DRAM ساخته می شوند. البته تکنولوژی SRAM هم وجود دارد که سرعتش بیشتر از DRAM است و دارای قیمت بسیار بالاییست. به طور کلی تفاوت اساسی خاصی بین رم لپ تاپ و کامپیوتر وجود ندارد و تنها در یک سری مسائل جزیی تفاوت احساس می شود. اما این تفاوت های جزیی باعث می شود که نتوان این دو رم را به جای یکدیگر استفاده کرد. فناوری کار هر رم در انواع دستگاه های دیجیتال چون موبایل، لپ تاپ، کامپیوتر و تبلت یکسان است. در گذشته ماژول رم های کامپیوتر تنها در یک سمت خود پین داشتند و با نام های SIMM یا Single In-line Memory Module عرضه می شدند.

این پین های یک طرفه باعث می شد رم ها باس 32 بیتی داشته باشند که برای افزایش پهنای باند، سیستم را مجبور به استفاده از چندین رم می نمود. برای رفع این مشکل ماژول رم های جدید دوطرفه شدند. اگر به رم کامپیوتر نگاه کنید می توانید ببینید که در دوطرفش دارای پین های طلایی رنگیست. این تکنولوژی DIMM نام دارد که مخصوص رم های کامپیوتر است. رم لپ تاپ نیز همین مسیر را طی کرده است؛ اما این بار با ظاهری کوچک تر. در واقع اساسی ترین فرق رم RAM لپ تاپ و رم کامپیوتر در شکل ظاهر و توان مصرفی آن ها خلاصه می شود. طول رم کامپیوتر 12 سانتی متر و رم لپ تاپ 6.5 سانتی متر است. بنابراین تعداد پین های هریک نیز باهم تفاوت داشته و نمی توان آن ها را با یکدیگر جایگزین کرد.

منبع: فرق رم RAM لپ تاپ و رم کامپیوتر چیست؟



:: برچسب‌ها: تعمیرات لپ تاپ ایسر , فرق رم RAM لپ تاپ و رم کامپیوتر , رم RAM چیست , تعمیر لپ تاپ ایسر ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : markaztamiratiran
ت :
.

بایوس (BIOS) مخفف عبارت basic input/output system است. این میان‌افزار بر عملکرد تمامی عناصر موجود در مادربرد نظارت دارد و فرآیند بوت BOOTING را در سیستم های رایانه ای از جمله لپ تاپ انجام می‌دهد. بایوس در واقع یک تراشه الکترونیکی است که بر روی مادربرد قرار می گیرد و توسط یک نرم افزار مدیریت می‌شود. بایوس‌های امروزی از نوع UEFI هستند که بسیاری از محدودیت های گذشته را از سر راه برداشته و با محیطی گرافیکی و قابل استفاده با موس، بسیار ساده‌تر از قبل در اختیار کاربر قرار می گیرند. اولین کدی که با روشن کردن کامپیوتر اجرا می‌شود، بایوس است. پس از اجرا شدن بایوس بارگذاری سیستم عامل شکل می گیرد. از وظایف بایوس تشخیص قطعاتی مانند کارت گرافیکی، صفحه کلید، پردازنده، رم و سایر سخت افزارهای سیستم است.

بایوس در ابتدا توسط خود شرکت سازنده برنامه ریزی می شود، اما در مواردی ممکن است نیاز به تنظیم مجدد آن وجود داشته باشد. لپ تاپ های دل نیز از این قاعده مستثنی نیستند. تنظیمات بایوس لپ تاپ دل و یا هر برند دیگری عملیاتی تخصصی است که بهتر است آن را به دست کارشناسان مجرب IT بسپارید. کارشناسان ما در نمایندگی رسمی دل تنظیمات و به روزرسانی های بایوس را برای عملکرد بهتر سیستم های رایانه ای با صرف مدت زمان کوتاهی انجام می دهند. اگر بنابر هر دلیلی قادر به مراجعه به مراکز تعمیراتی نمی باشید، این مقاله برای شماست. ورود به تنظیمات بایوس لپ تاپ جزئیاتی دارد که در این مطلب به بررسی آن ها می پردازیم.

 

تنظیمات بایوس لپ تاپ دل

تنظیمات بایوس لپ تاپ دل
تنظیمات بایوس لپ تاپ دل بدون نیاز به UEFI
تنظیمات بایوس لپ تاپ دل در برخی از مدل های این محصول به گونه ای است که برای نصب ویندوز و استفاده از برنامه های کاربردی تحت بوت، نیاز به استفاده از یک دیسک یا فلش مموری حاوی فایل های UEFI دارد. در این بخش قصد داریم ترفندی را شرح دهیم که بتوانید که با استفاده از آن بدون نیاز به UEFI به راحتی سیستم عامل ویندوز را نصب کنید و یا از برنامه های کاربردی تحت بوت استفاده نمایید. برای این منظور باید وارد بخش تنظیمات بایوس لپ تاپ دل شوید که در ادامه به بررسی این مرحله می پردازیم.

ورود به تنظیمات بایوس لپ تاپ دل
همان طور که گفته شد برای انجام تغییرات در تنظیمات بایوس لپ تاپ دل باید به پنل تنظیمات آن وارد شوید. برای این کار پس از روشن کردن لپ تاپ کلید Esc موجود در کیبورد را فشار دهید. دقت کنید که زمان فشردن این کلید باید به هنگام نمایش لوگو در صفحه ی نمایش لپ تاپ باشد. پس از فشردن Esc صفحه ای برای شما باز خواهد شد که می توانید با استفاده از کلید های جهت نمای لپ تاپ تنظیمات را شکل دهید. گزینه ی Enter Setup را در این میان بیابید، توسط کلیدهای جهت نما بر روی آن بروید و کلید Enter را بزنید. به این ترتیب به راحتی به بخش تنظیم بایوس لپ تاپ دل وارد می شوید.

نحوه ی تنظیمات بوت
پس از ورود به بخش تنظیمات بایوس لپ تاپ دل باید نحوه ی عملکرد بایوس را تنظیم کنید. برای انجام این امر گزینه Securit را انتخاب کنید و زیر منو Secure Boot Menu را بیابید. در این قسمت شما امکان غیر فعال سازی Secure Boot Control را دارید. بنابراین برای غیر فعال سازیSecure Boot Control گزینه Disabled را برگزینید. سپس با استفاده از منوی Boot، قسمت Launch CSM را فعال نمایید.

پس از اتمام این کار تنظیمات لازمه بر روی بایوس صورت گرفته است. اما این به معنای پایان کار نبوده و شما باید این تنظیمات را نهایی کنید. از این رو به منوی Save & Exit رفته و با کلیک بر روی گزینه Save Changes and Exit، تنظیمات انجام شده را ذخیره کنید. سپس از محیط بایوس خارج شده و وقتی آرم دستگاه را مشاهده کردید، جهت انتخاب و بوت کردن دیسک و یا فلش مموری مورد نظر، مجددا کلید Esc را فشار دهید. در صورت بروز هرگونه مشکل در هریک از مراحل تنظیمات بایوس لپ تاپ دل می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی رسمی دل تماس حاصل فرمایید.

به روزرسانی بایوس لپ تاپ دل
پس از شکل گیری تنظیمات بایوس لپ تاپ دل می توانید این بخش از سیستم رایانه ای لپ تاپ را به روز رسانی نمایید. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

با مراجعه به وب سایت شرکت سازنده لپ تاپ، وارد بخش پشتیبانی شوید.
مدل اصلی لپ تاپ مورد نظر را در قسمت جستجو وارد کنید.
پس از پیدا شدن مدل لپ تاپ، به بخش “Driver & Tools” وارد شده و سیستم عامل دستگاه را انتخاب کنید.
در صورت وجود نسخه ی جدید برای بایوس، آن را دانلود کنید.
فایل دانلود شده را از حالت فشرده خارج نمایید.
در این مرحله دکمه F2 را فشار داده و وارد تنظیمات بایوس لپ تاپ دل شوید.
به قسمت Advanced وارد شوید و گزینه Start Easy Flash را انتخاب کنید.
درایو فلش دیسک را انتخاب کنید.
فایل بایوس را انتخاب کرده،Enter را فشار داده و گزینه Yes را انتخاب نمایید.
در این بخش فرآیند آپدیت بایوس شروع شده و چند ثانیه ای طول می کشد تا به اتمام برسد.
پس از تکمیل مرحله ی آپدیت، لپ تاپ را ریست کنید.

 

منبع: تنظیمات بایوس لپ تاپ دل

 



:: برچسب‌ها: تنظیمات بایوس لپ تاپ دل , نمایندگی رسمی دل , نمایندگی دل در تهران , تنظیمات بایوس لپ تاپ دل بدون نیاز به UEFI ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : markaztamiratiran
ت :
.

در فرآیند خرید پرینتر به چه نکاتی توجه کنیم ؟
پرینتر ها یکی از اصلی ترین تجهیزات اداری هر سازمانی به شمار می روند که در انواع و اقسام گوناگونی تولید می شوند. هر یک از پرینترهای موجود در بازار دارای ساختار منحصر به فردی می باشند که می توانند قابلیت ها و کاربردهای مختلفی داشته باشند. این که در فرآیند خرید پرینتر کدام دستگاه را باید انتخاب کرد و کدام برند نسبت به باقی برندهای سازنده ی پرینتر برتری دارد، ممکن است با وجود گستردگی تولیدات پرینترها دردسرساز گردد.

اما مهم ترین عامل که می تواند مسیر خرید شما را به سمت درستی هدایت کند، شناسایی نیاز کاری و انتظارات شما در روند چاپ است. این مسئله باید از جنبه های بسیاری چون سایز چاپ، تعداد شبکه های اتصالی ، حافظه ی داخلی سیستم، سرعت موتور و کیفیت چاپ پرینتر مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه به معرفی هر یک از این عوامل موثر در انتخاب پرینتر می پردازیم.

در فرآیند خرید پرینتر به چه نکاتی توجه کنیم ؟

خرید پرینتر
فاکتورهای اصلی خرید پرینتر
انتخاب بهترین پرینتر به فاکتور های مختلفی بستگی دارد. با وجود ویژگی های زیادی که در انتخاب پرینتر وجود دارد، پیدا کردن مناسب ترین گزینه که درست مورد نیاز شما باشد، مشکل است، زیرا تقریبا با هر ترکیبی از ویژگی‌ها، پرینتری در بازار موجود است. همان طور که گفته شد برای تجربه ی یک خرید موفقیت آمیز در انتخاب پرینتر جدید باید بدانید که دقیقا چه می خواهید. آیا خرید پرینتر تنها برای مصارف خانگیست یا برای سازمان بزرگی به دنبال چاپگر مناسبی هستید؟

پس از پاسخ به این سوال فاکتورهای زیر را نیز مد نظر قرار دهید تا خریدی رضایتبخش داشته باشید.

کیفیت چاپ پرینتر
باید مشخص کنید دقیقا دنبال چه نوع کیفیت چاپی می باشید. البته از طرفی باید بدانید که آیا چاپ تصاویر رنگی نیز برایتان حائز اهمیت است یا خیر. به طور کلی پرینترهای به دو دسته ی لیزری و جوهرافشان تقسیم می شوند. هزینه ی خرید چاپگرهای لیزری چندین برابر گران تر از چاپگرهای جوهرافشان است، شاید چیزی حدود ۱۰ برابر بیش تر از مدل جوهر افشان. بنابراین لازم است تعیین کنید چه کیفیت چاپی را از پرینتر انتظار دارید. در حالی که چاپگرهای لیزری میان کاربران اداری با استقبال بی نظیری مواجه شده اند، چاپگرهای جوهرافشان نیز هنوز می توانند مفید و کارآمد باشند. به کاربران خانگی یا کاربران اداره های کوچک توصیه می شود از چاپگرهای جوهرافشان جدید استفاده کنند؛ زیرا نه تنها قیمتشان مناسب است، بلکه همان کارایی و ویژگی هایی چاپگرهای لیزری را هم خواهند داشت.

سرعت موتور پرینتر
سرعت چاپ یکی از اصلی ترین عوامل تعیین کننده ی انتخاب مناسب در خرید پرینتر است. این فاکتور علاوه بر نوع و برند پرینتر مورد نظر براساس پيچيدگي پروسه ی چاپ نيز متغير می گردد. چاپ تصاوير زیاد رنگی و يا چاپ بر روي هر دو طرف كاغذ سرعت پرينتر را كند خواهد كرد.

حافظه ی داخلی چاپگر
يك پرينتر اداري قدیمی ممكن است از 32 تا 128 مگابايت حافظه رم داشته باشد، در حالي كه مدل‌هاي رده بالا 256 مگابايت حافظه رم دارند. حافظه ی پرينترهاي گرافيك محور نیز ممكن است از يك گيگابايت آغاز شود. در صورتي كه فايل‌هاي پيچيده يا فشرده ی گرافيكي چاپ مي‌كنيد، نياز به حافظه بيش‌تري خواهید داشت. به هنگام خرید پرینتر بايد حداكثر حافظه ی پرینتر را بررسي كنيد تا مطمئن شويد حافظه ی مدل مورد نظر مي‌تواند براساس نيازتان کارایی داشته باشد.

اتصالات سیستم پرینتر
اتصلات موجود در پرینتر از دیگر عواملیست که باید به هنگام خرید پرینتر مورد بررسی قرار گیرد. يك پرينتر همواره يك اتصال USB براي استفاده در رايانه دارد؛ شمار رو به افزايشي از پرينترها داراي اتصال بي‌سيم توكار براي استفاده در ميان رايانه‌هاي متعدد هستند كه در يك شبكه به‌صورت بي‌سيم به يكديگر اتصال دارند. اتصال به وای فای و صفحات اينترنتي يكپارچه يا ابزارهاي ديگر براي مديريت راحت‌تر سیستم پرینتر یک ویژگی مدرن است که می تواند در سازمان های بسیاری مورد استفاده قرار گیرد و به انجام کارهای اداری سرعت بخشد.

قابلیت گرفتن کپی و اسکن
مدت زیادیست که پرینترهای چندکاره به بازار عرضه شده‌اند و فرآیند خرید پرینتر را با ارائه ی قابلیت هایی چون گرفتن فتوکپی و اسکن اسناد متحول ساخته اند. با خرید چنین تجهیزاتی، کاربر دیگر مستلزم تهیه ی جداگانه ی دستگاه اسکنر، فتوکپی و حتی فکس نمی باشد. قیمت تمام شده پرینترهای چندکاره نسبت به خرید هر دستگاه به صورت جدا اقتصادی تر است. پس اگر به فرآیندهایی چون اسکن و فتوکپی هم نیاز دارید دستگاه چندکاره انتخاب بهتری خواهد بود.

آیا پرینتر توشیبا انتخاب مناسبی است ؟
توشیبا برندی قدرتمند و مطرح است که با سال های سابقه در تولید و عرضه ی پرینترهای باکیفیت فعالیت حرفه ای دارد. این کمپانی انواع مختلفی از پرینترها را روانه ی بازار می کند که می توانند به راحتی هر گونه چاپی را در بالاترین سطح کیفی ممکن به بار آورند. سرعت چاپ بالا، تکنولوژی نوین صفحه ی نمایشگر، قدرت اتصالات مدرن، چاپ عکس های باکیفیت و وضوح متون چاپی از ویژگی های بارز پرینتر های توشیبا می باشند. بنابراین یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما در فرآیند خرید پرینتر جدید مطمئنا کمپانی نام آشنای توشیبا خواهد بود. در این راستا لازم به ذکر است که نمایندگی رسمی تعمیر پرینتر توشیبا همواره آماده ی خدمت رسانی بوده و به روزترین پرینترهای این برند را با مناسب ترین تعرفه ی قیمتی به فروش می رساند.

 

منبع: در فرآیند خرید پرینتر به چه نکاتی توجه کنیم ؟



:: برچسب‌ها: فاکتورهای اصلی خرید پرینتر , در فرآیند خرید پرینتر به چه نکاتی توجه کنیم , تعمیر پرینتر توشیبا , نمایندگی پرینتر توشیبا ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : markaztamiratiran
ت :
.

چرا دستگاه کپی روشن نمی شود؟
روشن نشدن دستگاه کپی از جمله مشکلاتی است که برخی از کاربران هنگام مراجعه به نمایندگی فتوکپی شارپ آن را عنوان کرده اند. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی اتفاق افتاده باشد. زمانی که دستگاه کپی روشن نمی شود باید موارد مختلفی از جمله اتصالات برق، پاور دستگاه، سالم بودن دکمه پاور و غیره را مورد بررسی قرار داد. تمامی این موارد را در ادامه توضیح خواهیم داد. به طور کلی همیشه روشن نشدن فتوکپی نگران کننده نیست و گاهی یک مشکل حاد محسوب نمی شود.

اما برخی از مواقع نیز ممکن است به دلیل خرابی یکی از قطعات سخت افزاری دستگاه باشد و تعمیرات هزینه بری به دنبال داشته باشد. نظر به اهمیت دستگاه های کپی در ادارات، دفاتر فنی و حتی در برخی از منازل، قطعاً اگر دستگاه روشن نشود برخی از کارها مختل شده و مشکلاتی به همراه خواهند داشت. از این رو در این مطلب سعی داریم مهترین دلایلی را که باعث روشن نشدن فتوکپی می شوند را بررسی کنیم تا در صورت مواجه با این مشکل راه کار مناسب را انتخاب کنید.

چرا دستگاه کپی روشن نمی شود؟

روشن نشدن دستگاه کپی
دلایل روشن نشدن دستگاه کپی چیست؟
ابتدایی ترین دلایل روشن نشدن دستگاه می تواند به عدم اتصال به برق و یا وجود اختلال در مسیر انتقال برق به دستگاه مرتبط باشد. با یک بررسی چشمی و یا استفاده از یک پریز دیگر، می توان از سالم بودن آن اطمینان حاصل کرد. در مراحل بعد، از مهمترین دلایل روشن نشدن دستگاه کپی را باید خرابی برد فرمتر دانست. این قطعه به مین برد دستگاه کپی نیز شهرت دارد. وظیفه اصلی برد فرمتر کنترل تمام اجزای الکترونیکی و مکانیکی دستگاه کپی است.

چنانچه این برد خراب شده و دچار نقص فنی شده باشد، یکی از نشانه های آن روشن نشدن دستگاه است. استفاده بیش از اندازه از فتوکپی و گرم شدن دستگاه نیز دلیل دیگری برای روشن نشدن فتوکپی است. چنانچه بیش از ظرفیت دستگاه از آن کار کشیده شود، دمای آن افزایش یافته و پس از خاموش کردن احتمال روشن نشدن آن وجود دارد. خرابی دکمه پاور و قطع اتصالات نیز از دیگر عواملی است که باعث روشن نشدن دستگاه می شود.

رفع مشکل روشن نشدن دستگاه کپی
اگر با مشکل روشن نشدن فتوکپی مواجه شده اید می توانید از طریق تماس با نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی شارپ، راهنمایی های لازم را برای رفع مشکل دریافت کنید. چنانچه از طریق اقدامات اولیه مشکل برطرف نشود، نیاز به بررسی دستگاه و تعمیر آن خواهد بود. مین برد، پاور دستگاه کپی و اتصالات دستگاه از جمله بخش هایی هستند که برای رفع مشکل روشن نشدن دستگاه کپی بررسی شده و در صورت لزوم مورد تعمیر قرار می گیرند. توصیه می شود در صورت مواجه با چنین مشکلاتی شخصاً اقدام به باز کردن دستگاه و بررسی قطعات آن نکنید. در صورت عدم آشنایی با دستگاه و تخصص نداشتن در این زمینه، ممکن است به سایر قسمت های سالم دستگاه آسیب وارد کنید.

 

منبع: چرا دستگاه کپی روشن نمی شود؟



:: برچسب‌ها: نمایندگی فتوکپی شارپ , دلایل روشن نشدن دستگاه کپی , چرا دستگاه کپی روشن نمی شود , نمایندگی تعمیر فتوکپی شارپ ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : markaztamiratiran
ت :
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی